Novice, Vadba/šport

Vadil/a bi sam/a. Kaj vse potrebujem za vadbo?

Vadil/a bi sam/a. Kaj vse potrebujem za vadbo?

Najprej moraš sprejeti odločitev za prvi korak – da boš vključil gibanje v svoje življenje, ne glede na to če si v slabi formi, če je tvoja gibljivost slaba, če so se ti nabrali kilogrami ali pa če te že dalj časa pesti slaba volja. Že po enem mesecu redne vadbe boš opazil spremembe, tako znotraj kot zunaj. V svoj urnik si recimo za 3x na teden oz. za vsak drugi dan zabeleži, da boš vadil. Redno.

Ko imaš možnost ali iti v 6. nadstopje peš ali z dvigalom, pojdi peš. Avto parkiraj dlje kot običajno in se pred službo sprehodi. Če je tvoja služba oddaljena cca. 1km od doma, pa avto pusti doma in pojdi v službo peš ali s kolesom. Gibaj se – to počneš zase.

Če se odločiš za neko vadbo, ki bi jo izvajal doma, se ti ni potrebno opremiti z vso možno opremo, pač pa si najprej opremo sposodiš, lahko imporviziraš ali pa si začetek kupiš kaj cenejšega.

Vaje za moč

Če se odločiš izvajati vaje za moč, imaš za začetek dovolj svojo lastno težo. Vaje za moč lahko izvajaš tudi v paru, ali pa uporabiš palico, vrv, elastične trakove, malo in veliko žogo, kettelbell uteži, ročke (uteži), stopničko, drsnike itd..

Že zelo veliko narediš, če vadiš s svojo lastno težo in si za en “trening” pripraviš 5 vaj, ki jih narediš v 3eh serijah. Pripomočke si kupiš šele po kakem mesecu redne vadbe, da se recimo nagradiš za vztrajnost. Z malo iznajdljivosti, si lahko pripomočke narediš tudi sam doma, recimo za 0,5 kg uteži uporabiš polne 0,5 litrske plastenke, namesto vrvi lahko za nekatere vaje uporabiš kar pas ali ruto, za stopničko uporabiš kar stopnice na prostem/v bloku ali kako klopco v parku, za palico lahko uporabiš metlo, poiščeš žogo ali si jo sposodiš. Tako, da izgovorov za vadbo ne moreš imeti, če nimaš časa za obisk raznih športnih centrov. Ker vaje za moč lahko izvajaš kadarkoli doma, za pospestritev pa lahko tudi kje na prostem.

Kaj pa tek?

Če se želiš recimo lotiti teka, je za začetek dovolj, da si kupiš udobne športne copate, morda kar tiste ki so v akciji, ki imajo hkrati dobro podporo za stopala. Za začetnika so 50 eur vredni copati čisto zadosti. Ženske poleg udobne obutve potrebujejo še oporo za prsi – športni modrček, ki mora nuditi zelo dobro oporo. Prsi naj se med vadbo ne bi premikale oz le minimalno. Potrebuješ udobna oblačila in so za začetek stare telovadne hlače in bombažna majčka ali trenerka čisto dovolj. Nadeneš si nasmešek in se z vztrajnostjo recimo vsak drugi dan ali 2x/teden odpraviš teči.

Na prvih “treningih”je dovolj da hitro hodiš in da hkrati uporabiš roke in globoko dihaš. Po nekaj »treningih« se postopoma hitra hoja spremeni v tek in je začetku morda res več hoje kot teka, nato pa je počasi vedno več teka. Le vztrajati je potrebno. Za podporo se morda obrneš na prijatelja, ki že redno teče in ga prosiš da gre teči nekajkrat s tabo. Ta vajin skupni tek naj bo prilagojen tvojim zmogljivostim in če med tekom ne zmoreš govoriti, je tempo prehiter. Zato tudi poznamo izraz »pogovorni tempo«, ko lahko s partnerjem klepetaš, si pa hkrati zelo malo zadihan. Pomeni, da se je tvoj srčni utrip dvignil, ne pa previsoko. Pri takem srčnem utripu je za začetnika trening varen in se srce na tak način postopoma navaja na napor.

Tek je naravno gibanje za katerega ne potrebuješ nobenih pripomočkov, le voljo in vztrajnost. Če pa se želiš za vztrajnost nagraditi in si kupiti tekaška oblačila in vse ostale pripomočke, vztajaj s tekom najprej kako leto. Poskusi tudi tek v dežju.

Po vsaki vadbi je potrebno narediti raztezne vaje.

“Vsak dan je možnost za nov začetek.”

VitaNatur_vadba (3)