Novice, Vadba/šport

Poletje je čas za razvajanje in plavanje

Poleti nas veliko opusti športne aktivnosti oz. prekine z vodenimi vadbami in se v prostem času prepuščamo brezdelju, druženju, več časa preživimo v družbi svojih otrok oz. družine, pa tudi dnevi so daljši. Če si za kak mesec ali 2 vzamemo “dopust” od vodenih vadb, je to lahko razbremenitev za telo, tako s fizičnega kot z psihološkega vidika. Poletje je čas za razvajanje in tudi čas, ko se ne držimo toliko urnikov, sploh zato ker je tako zelooo vroče. Biti čisto brez vsakega gibanja, pa tudi ni najbolje. V poletnem času najbrž več kolesarimo z družino, hodimo na dolge sprehode, morda celo v hribe in plavamo.

 

Plavanje – kjerkoli

Plavanje v morju, jezeru, reki ali bazenu je poleti odlična izbira. Telo ohladimo, hkrati pa je to zelo zdrava rekreacija za celo telo: okrepimo mišice nog, ramenskega obroča, mišice hrbta, prsne mišice in mišice trupa.

Pozitivni učinki plavanja:

  • izboljšuje splošno vzdržljivost in moč,
  • razbremenjuje kosti in sklepe,
  • povečuje gibljivost,
  • izboljšuje imunski sistem,
  • kuri maščobe,
  • lajša težave z dihali,
  • sprošča.

Plavanje za zdravo telo, za rehabilitacijo, hujšanje itd.

Najbrž ste že slišali za različne stile plavanja: prsno (žabica in kravl), prosto, hrbtno, delfin. Ne bom razlagala detaljev, le nekaj pomembnih reči, ki jih je dobro upoštevati za zdravje. Plavanje je ena najboljših oblik športne rekreacije za tiste, ki bi želeli izboljšati svojo fizično moč, shujšati ali pa plavanje uporabiti v terapevstke namene. Sklepi pri plavanju trpijo bistveno manj kot recimo pri teku ali drugih vadbah, kjer so vključeni poskoki. Obstajajo pa poškodbe zaradi nepravilne tehnike plavanja. Plavanje je v kombinaciji z drugimi športi regeneracija za mišice.

 

Različni stili – pomembna je pravilna izvedba, da ohranimo zdravo hrbtenico in ostale sklepe

Skoraj vsak zna plavati žabico. Že med gledanjem kopalcev na plaži je opaziti, da jih večina plava z glavo nad vodo. Seveda je super, da si ne uničimo frizuro, a tako plavanje ni samo nepravilno, pač pa povzroča bolečine v vratnem delu hrbtenice in posledično tudi poškodbe. Velikokrat pa nam zdravnik v terapevtske namene naroči plavanje, ne poudari pa pravilne tehnke plavanja. Super bi bilo, da bi imel zdravnik v ordinaciji kak letak z vsaj nekaj napotki pravilnega plavanja in pa telefonsko številko bližnjega plavalnega kluba, kjer se lahko tudi odrasli učijo plavanja – oz. pravilnega plavanja.

Koliko med vami pa zna plavat kravl? Ko osvojimo ta stil in se naučimo pravilne tehnike, veliko ljudi potem plava samo še kravl. Če med plavanjem kravla uporabljamo še plavutke, še dodatno oblikujemo mišice zadnjice in nog.

Hrbtno plavanje se pa najpogosteje uporablja za terapevtske namene, predsvem pri  bolečinah v hrbtu, ker je pri temu stilu plavanja (če ga pravilno izvajamo) hratna hrbtenica poravnana oz sproščena. Z uporabo plovčka, ki ga držimo z iztegnjenimi rokami, lahko še lažje kontroliramo smer plavanja.

Delfin pa..ah saj to je pa že za zares TOP plavalce.

Tečaj plavanja

Tečaji plavanja niso samo za otroke in za odrasle, ki sploh ne zanjo plavati. Na tečaju plavanja, se lahko z vaditeljem naučimo različne stile plavanja, pravilne tehnike plavanja, tako da potem na dolgi rok bolj z užitkom plavamo, pa tudi da lahko preplavamo daljšo razdaljo in plavamo čimbolj pravilno in si tako ne povzročimo težav recimo s hrbtom.

Plavanje za zdravo telo

Plavalci ŠD 3 športa – plavajo za zdravje in zabavo

Simona Glavan, vaditeljica športne rekreacije in Zdrave vadbe ter promotorka Zdravih društev