Novice, Vadba/šport

Naredi si lep dan – poskrbi za gibanje in dobro počutje

Vsak dan se imam lepo. To ni samoumevno. Lep dan si je treba narediti.

Budilko imam nastavljeno ob 6.00, zbudim pa se že kakih 20min prej. Preko noči trden spanec in veliko prijetnih sanj. Zvečer sem zaspala kmalu potem, ko sem v mislih šla skozi moj preživet dan: kaj vse sem počela, koga vse sem srečala, kaj sem s kom govorila, o občutkih… Ura je bila nekaj čez 22.00, ko sem zaspala.

V postelji se pretegnem in se že veselim začetka dneva: običajno ga začnem z vadbo joge. Pred tem pa spijem velik kozarec vode. Preden sem zvečer šla spat, sem si v lonček dala namočiti mandlje, laneno seme, chia semena (pospešujejo regeneracijo telesa)  in sezam. Popijem vodo in preverim sestavine v lončku, dodam še malo ječmenove kaše, narežem pol banane in dodam pikico cimeta. Blazina me že čaka na terasi, le odvit jo moram. Vsedem se in najprej z zaprtimi očmi pričnem bolj pozorno in globje dihati in se pričenjam zavedati vsakega koščka svojega telesa. Vstanem in počasi pričnem s pozdravom soncu. Sledijo ostali položaji. Približno 30 min posvetim vadbi joge. Nato se oprham in z navdušenjem zajtrkujem.

Medtem, ko se odpravljanem v službo, poslušam glasbo. Nato se vsedem na kolo in se zapeljem v službo. Med delom pijem vodo in pojem še en večji in en manjši obrok, spijem 2 kavi. Po končanem delavniku se zapeljem domov.  Od tu pa sledi aktivno preživaljanje prostega časa: branje, zelo verjetno plaža in kak km plavanja, druženje s prijatelji, nato pa priprava še zadnjega obroka. Ob dnevih ko ne grem na plažo plavat, proti večeru odtečem 8km v res počasnem tempu. Po teku pa popijem napitek iz konopljinega prahu (vsebuje veliko beljakovin) in veliko vode.

Kaj je zdrav način življenja?

Za zdrav življenjski slog ni dovolj samo gibanje (športna rekreacija) in uravnotežena prehrana. Stremeti moramo k temu, da imamo pozitiven odnos do življenja, da namenimo dovolj časa počitku in spanju ter skrbimo za urejene odnose z bližnjimi. In seveda da znamo uživati.

Športna rekreacija

Športna rekreacija je prostočasna dejavnost, ki je izbrana v skladu z željami, motivi in sposobnostmi posameznika. Bistvo športne rekreacije je v gibanju oz. veselju, sreči in zadovoljstvu, ki ga gibanje prinaša, da smo zadovoljni sami s seboj, izboljša se telesna pripravljenost, dobro počutje, boljša samopodoba ali pa le skladno razvito telo in lepša zunanjost (dr. Maja Pori).

Koristi vadbe

Z aktivnim zdravim življenjskim slogom imamo manjše možnosti za obolevnost in umrljivost zaradi bolezni srca in ožilja in pripomoremo k splošni kakovosti življenja. Posamezniki, ki se premalo gibajo, imajo večje možnosti da se bodo pri njih razvile srčno-žilne bolezni, sladkorna bolezen tipa 2, debelost, nekatere vrste raka, depresivna stanja, nezadovoljstvo z življenjem, neučinkovitost na delovnem mestu in številne odsotnosti iz delovnega mesta.

Priporočila vadbe za zdravje

Če želimo vaditi za ohranjanje zdravja vključimo vadbo:

  • 3x/teden zmerna vadba ( 3x po 1uro) ali
  • 2x/teden visoko intenzivna vadba (2x po 1 uro)

Če želimo vaditi za krepitev zdravja vključimo vadbo:

  • 5x/teden zmerna vadba ( 5x po 1uro) ali
  • 3x/teden visoko intenzivna vadba ( 3x po 1uro)

Zmerna vadba je hitra hoja, počasen tek-jogging, počasno kolesarjenje (13km/h), počasno plavanje, dviganje lahkih uteži, joga. Za krepitev srčno žilnega sistema in dihalnega sistema se je najbolje ukvarjati z aerobnimi športi kot so hoja, tek, plavanje, kolo, planinarjenje, ker se pri teh krepi velike mišične skupine in vadba poteka dalj časa kontinuirano, s čimer vadimo svojo vzdržljivost.

Kako pa poteka tvoj dan?

Simona Glavan, vaditeljica športne rekreacije in Zdrave vadbe ter promotorka Zdravih društev

Naredi si lep dan – gibanje in dobro počutje