Novice, Vadba/šport

Asane – jogijski položaji niso bistvo joge

V moj vsakdan je vključena joga. Skoraj vsak med vami pa ob besedi joga, takoj pomisli na jogijske položaje, oz. da je samo to joga. Jogo poskušam vplesti v vse kar počnem. Sicer je na določenih področjih težko, a vsak dan je priložnost za nov začetek. Joga me ne uči perfekcije, pač pa biti boljši človek: do sebe in do ljudi okoli sebe. A kljub temu, da meditiram, prižigam svečke, pijem čaj, bi včasih še vedno koga malo zlasala.

Asane predstavljajo le 5% joge

Asane oz. jogijski položaji predstavljajo le kakih 5% joge, kot je to recimo pri ashtanga jogi, ki jo prakticiram. Pri nekaterih zvrsteh joge, asane sploh niso prisotne. V Sloveniji imamo na voljo že veliko zvrsti joge, je pa res da se v začetku vsak seznani najprej s fizičnim vidikom joge. Sploh zahodni del sveta jogo uporablja kot fizično aktivnost, ki naj bi predsvem krepila telo, ga obilikovala, raztezala in pospešila izgubljanje teže.

Kaj so asane?

Asane so v ashtanga jogi šele tretji vidik oz stopnja (od 8ih). Vsaka asana naj bi bila pravilno izvedena, sploh iz anatomskega vidika, med izvajanjem asane se naj ne bi počutili neudobno, asano naj bi bili sposobni zadržat toliko časa, da medtem ne čustimo bolečine, nelagodja ali napora za približno 2 minuti in da vztrajamo do 3eh ur. Seveda je to na začetku nemogoče.

Najprej asana, nato šele sledi dihanje in meditacija

Začetki so lahko težki in vztrajajanje v asanah je lahko res naporno. A če vztrajamo in nam uspe v posamezni asani zdržati več časa, se lahko postopoma pričnemo posvečati še pravilnemu dihanju, stiskanju zapor, usmerjenemu pogledu, meditaciji itd. Za vse to si je potrebno vzeti čas, ki pa ga imamo na voljo do konca življenja.

Osredotočenje na asane

Asane torej niso joga, so pa en izmed najbolj pomembnih aspektov joge. Iz fizičnega vidika so lahko asane fizična vadbo za celo telo:

  • vadba za srčno-žilni sistem
  • vadba z lastno težo
  • raztezanje in razvijanje moči
  • anaerobna in aerobna vadba

Glede na to da nas večina opravlja sedeče delo, je zgoraj navedeno skoraj nujno. Med asanami naj bi postopoma poglobili dihanje in si tako izboljšamo funkcijo dihanja, posledično pa tako tudi lažje umirimo svoj um in postanemo bolj osredotočeni. Za začetnika so prvi trije vidiki oz stopnje joge za kaki dve leti vadbe, več kot dovolj. To so: samokontrola oz vedenje posameznika v odnosu do družbe (yama), samodisciplina (niyama), telesni položaji (asane). Ostali vidiki sledijo, po nekaj letih prakse: dihalne tehnike (pranayama), obvladovanje čustev (prytyahara), koncentracija (dharana), meditacija (dhyana), najbolj umirjeno stanje zavesti (samadhi).

Pogosto slišim mnenja ljudi: da je joga religija. Joga nas uči postopnosti in potrpežljivosti.

 

Asane niso joga